Laddar Karta...

Runbackaskolan

Dokument årsmöte

Honungsbedömning

Vill du ha din honung bedömd (till exempel för att kunna köpa SBR:s etiketter eller locksäkring eller för att kunna delta på marknader under SBF:s ansvar) ska du ta med en burk honung till årsmötet. Kom gärna kring kl. 18:15 så vi kan börja med årsmöte kl. 18.30.

Du ska samtidigt lämna Honungsbedömningskortet som du hittar i Bitidningen eller kan ladda ner från SBR:s hemsida: https://www.biodlarna.se/app/uploads/2024/06/Bedomningskort-2024_ifyllbart.pdf (medlemsnummer står på baksidan av Bitidningen).

Du behöver ha utfört Bihusesyn för att kunna lämna in honung för bedömning (se bedömningskort). Bihusesyn hittar du i Bitidningens aprilnummer eller så kan du ladda ner den från SBR:s hemsida: https://www.biodlarna.se/app/uploads/2024/03/Bihusesynen-2024_webben_ifyllbar.pdf

Mer information om honungsbedömning kan du läsa i Honungsbedömningsreglemente 2024.

Föreningens godaste honung

Nytt för i år är att vi gärna vill att ni lämnar in en burk honung och att vi tillsammans utser föreningens godaste honung (OBS! ska vara en annan burk än den som lämnas in för honungsbedömningen och den får ha en etikett).

Det ska gå till så här: ni lämnar in en burk honung (kom gärna kring kl. 18:15 så vi kan börja med årsmötet kl. 18.30) och under fikat, efter årsmötet, innan föreläsningen får alla smaka och ge en röst till den honungen som du tycker är godast. Den som får flest röstar blir föreningens godaste honung.

Föreläsning av bitillsynsman Martin Kruså om utbrottet av amerikansk yngelröta i Upplands Väsby och Vallentuna

Efter fikat kommer vår bitillsynsman Martin berätta om utbrottet som ledde till inrättningen av skyddszonen i norra Sollentuna och övervakningszonen i den största delen av Sollentuna.

Arrangemanget sker i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan (SV)

Studieförbundet Vuxenskolan